sobota, 12 sierpnia 2023

Grecja, Chania, Vamos

 Zawsze chciałam jechać tam, gdzie na pewno będzie gorąco ale jeszcze nie wiem, czy Kreta w sierpniu to dobry pomysł. Tym razem wybraliśmy lądowanie w Chani. Samolot mieliśmy 6:20, więc na miejscu byliśmy oprzyzwoitej porze. Wynajęliśmy auto i uuszyliśmy do naszego apartamentu który jest w miasteczku Vamos (26 km od Chani)

Gdy dojechaliśmy na miejsce Okazało się że naszego gospodarza jeszcze nie ma, będzie za dwie godziny , więc poszliśmy zwiedzać i się trochę posilić. Okazało się że jest tutaj wiele kotów, a mój mąż ma miękkie serce, co te sierściuchy wykorzystywały

Chyba po półtorej godzinie przyjechał gospodarz z kluczami, powiedział że kawa na jego koszt. Na początku chciał nam dać inny apartament, ale Tomek powiedział że obiecał żonie taras widokiem i czy on sobie wyobraża, że Tomek będzie 10 dni patrzył na niezadowoloną żonę? Facet się tylko uśmiechnął, powiedział że też ma żonę i dał nam najlepszy apartament


Po południu poszliśmy na obiadokolację i byliśmy zachwyceni. Jedzenie było pyszne, obsługa przemiła, porcje nie do zjedzenia.
Tomek zamówił steka, a ja tuńczyka.

I szczęście że porcje były takie duże bo Tomek oczywiście swoim stekiem podzielił się z kotami
A gdy już poprosiliśmy o rachunek kelner przyniósł nam ciasto pomarańczowe i rakiję. Powiedział że jeden czy dwa kieliszki ok, ale trzy cztery to już za dużo.pierwszy raz piłam i mi smakowało.


Po jedzeniu zwiedzanie,kąpiel w basenie i odpoczynek.
Na szczęście w apartamencie jest klimatyzacja, choć i tak na górze było gorąco. 

Następnego dnia zeszliśmy sobie troszkę popływać, a potem pojechaliśmy zwiedzać Chanię.

Niedaleko dzielnicy Portowej udało nam się bezpłatnie zaparkować auto.

Czytałam że Chania, wraz ze swoimi atrakcjami to jedno z najpiękniejszych miast na Krecie.Marzyłam żeby zobaczyć wenecki port, latarnie i uliczki Starego Miasta.


Zdjęcia wygrały mi się w odwrotnej kolejności, więc jako pierwsze jest wieczorny relaks przy białym winie i słodkim arbuzie


Koty są wszędzie


Zachwycają mnie miejscowe wyroby
Przy opalach tak zaświeciły mi się oczy, że dostałam kolczyki i bransoletkę
Na deser przepyszne ciasto pomarańczowe
Prawdziwa grecka kawa i owoce kandyzowane
Udało nam się znaleźć fajne miejsce z wielkim wiatrakiem, więc nie czuliśmy upału
Lubię spacerować takimi uliczkami
Było tak gorąco że z ulgą schroniliśmy się w chłodne pomieszczenia  Muzeum Morskiego
W zbiorach znajdują się modele statków instrumenty żeglarskie malarstwo fotografie historyczne oraz pamiątki wojenne.

To część latarni 








Z latarni można zrobić piękne zdjęcia głównego portu





🤪
Urzekła mnie ta figurka





Egipska latarnia morska
Woda czysta o przepięknym kolorze

Zrobił mi się taki miszmasz z tymi zdjęciami ,ale jest już późno i nie mam siły układać ich chronologicznie.


18 komentarzy:

  1. Podróż pełna wrażeń i miłości:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem spać z wrażenia nie mogę.Tomek zapytał, czy marzyłam o czymś takim? Oczywiście że nie, zawsze miałam realne marzenia

      Usuń
  2. Udanych wakacji! Dawno nie pisałaś...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ostatnio tyle się działo że nie było czasu na pisanie. pomyślałam że jednak warto rzucić tu pewne rzeczy, bo to rodzaj pamiętnika

      Usuń
  3. Misiu! Pięknych wakacji!

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy14/8/23 16:16

    Cudnie , koniecznie wycieczka na Santorini..
    Najpiękniejsza grecka wyspa.
    Pozdrawiam Joanna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już nie ma czasu. Jesteśmy na Krecie po raz trzeci,a jeszcze tyle do zobaczenia!pozdrawiam

      Usuń
  5. Jak tam musi być gorąco....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest! Auto z klimą, basen i klimatyzacja w apartamencie bardzo pomagają😀

      Usuń
  6. Anonimowy15/8/23 13:47

    Koniecznie wykupcie wycieczke na Samaria Gorge! ale tylko jezeli bedziecie mogli przejsc 18 km . Nie do zapomnienia przezycie (zaliczylam 2 razy) Pozdrowienia Aga T

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdążyliśmy być w innym wąwozie, ale następnego dnia było trzęsienie ziemi i zamknięte do odwołania,pozdrawiam

      Usuń