niedziela, 17 grudnia 2023

Kommos

"Stajesz się odpowiedzialny na zawsze za to, co oswoiłeś. "

Wszystko zaczęło się od tego że przyszedł do nas jeden kotek. Tomek popatrzył i stwierdził, że to kotka, w dodatku karmiąca. I jak takiej nie nakarmić? A potem to już poszło z górki- rano śniadanie, wieczorem kolacja. Budziłam się rano, a za oknem już pyszczek głodomora



A potem się okazało, że przychodziły trzy inne. Codzienne zakupy powiększały się o karmę dla kotów.


Trochę się bałam, co będzie jak wyjedziemy, kto nadal będzie je dokarmiał? Ale tutaj po prostu koty rządzą i zawsze znajdzie się ktoś, kto je nakarmi.
Kreta zajmuje szczególne miejsce w moim sercu, zapewne dlatego że to tutaj pierwszy raz przylecieliśmy po ślubie. Najbardziej podobała mi się plaża w Kommos. Tutaj znajdują się ruiny  zabudowań dawnego minojskiego portu, który został zbudowany około 2000 lat przed naszą erą według Homera właśnie na tej plaży miała się rozbić flota Menelaosa, króla Sparty powracającego z Troi.

Przytulny Zakątek z krystalicznie czystą wodą. W tym roku po raz pierwszy pływałam pod wodą. Oczywiście Tomek mnie asekurował i co chwilę panicznie się wynurzałam, ale to co widziałam to moje
 Ta plaża to jedno z ważniejszych miejsc lęgowych żółwi Caretta caretta. Każdego roku wolontariusze oznaczają dziesiątki gniazd, które są tutaj zakładane



No i przytulna tawerna z pyszną latte.
A potem obiad😁


Wracaliśmy późno,a na tarasie czekały,patrzące z wyrzutem glodne kociaki😁

 Wspominam z tęsknotą....

17 komentarzy:

  1. Koty zawsze przychodzą do dobrych ludzi🙂.To moja teoria, bo gdziekolwiek jestem- zawsze mnie znajdą🤣

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze wolałam psy,ale jakoś koty mnie lubią,więc nie mogę być obojętna 🤣🤣

      Usuń
  2. No i nareszcie się odezwałas! Miśka, popraw się!🥰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem nawet jak to się stało że aż tyle czasu minęło. Postanowienie mam, ale co z tego wyjdzie zobaczymy😁

      Usuń
  3. Kochsm Cię Marzycielko!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze popatrzeć na słońce w tej okropnej porze roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie na cały okres zimowy mogłabym się przenieść w jakieś ciepłe kraje. Lubię jak jest długo jasno i lubię ciepełko

      Usuń
    2. Zwłaszcza ciemnica źle na mnie działa

      Usuń
    3. Właśnie planujemy ferie, mąż wymyślił...

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. No jak mi miło że ktoś mnie wyczekiwał😄

      Usuń