poniedziałek, 17 czerwca 2024

Preikestolen

 W komentarzach Marzycielka zapytała o ubikację. To było i moje pierwsze pytanie, gdy Tomek mi powiedział o noclegu. Okazało się że są bliziutko, czyste, z papierem toaletowym i płynem do odkażania. A z boku budynku kran z wodą W innym prysznice. 



Obudziłam się o 3:15 i w zasadzie to nie pamiętam czy obudził mnie deszczyk dudniący o nasz blaszak, czy pełen pęcherz. Nie było szans doczekać do rana więc musiałam się wygramolić ubrać i wyjść na deszcz.

Potem przez dobre pół godziny nie mogłam zasnąć więc jak budzik zadzwonił o 5:50 to miałam ochotę spać dalej. Od 7:00 do 12:00 miało nie padać,więc nie było opcji.

Jesteśmy tu poraz  drugi,więc w zasadzie mogę skopiować z poprzedniego bloga😃 link Tutaj

-Ponieważ w Norwegii z pogodą bywa naprawdę różnie, Tomek dokładnie zaplanował nasze wędrówki. Prognozowali, że  środa miała być najładniejszym dniem, więc  przyszedł czas na Preikestolen. 
To chyba najsłynniejsze miejsce w całym kraju. Wynegocjowałam pobudkę o 5:00 rano, żeby móc ze spokojem o 6:00 ruszyć na szlak. 
Nawet kawa na promie o świcie smakuje zupełnie inaczej.

Za wejście na szlak nie jest pobierana żadna opłata, za to parking kosztuje 250 NOK. Przed nami do pokonania  niemal 4 km odcinek trasy. Preikestolen inaczej "ambona" to szeroka i długa na 25 m, niemal płaska, skalna półka zawieszona 604 m nad fiordem.


Na początku idziemy po szerokiej ścieżce która dość szybko przechodzi w kamienne "schody"

Później kawałek spacerkiem po płaskim, 
Mijamy piękne jezioro, z krystalicznie czystą
wodą.

Tym razem jest trochę inaczej, bo ruszamy z bazy przy samym Preikestolem, wtedy
 straciliśmy dwie i pół godziny na dojazd. Zaoszczędziliśmy czas, dzięki temu udało nam się zrobić fajniejsze zdjęcia, bo było mniej ludzi.











 
Widzę,że kolejność zdjeć mi się posypała
Te zdjęcia zrobił mi Tomek





W sumie padało może 15 minut,więc na spokojnie zeszliśmy na dół. 
Jeśli kiedykolwiek będziecie mieli okazję pojechać do Norwegii to polecam-nie wyobrażam sobie nie wejść na Preikestolen. 

8 komentarzy:

  1. Te zdjęcia i okoliczności przyrody boskie
    Ale ja od zawsze
    Muszę
    Mieć
    Kibel
    Bliżej 😄💚😵‍💫🤯❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo, że zawsze jak szukamy noclegu to WC musi być w apartamencie jak Tomek mi powiedział że było super i jeszcze wrócimy powiedziałam że nie, bo właśnie nie ma tego co niezbędne

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. A fotki nigdy nie oddadzą rzeczywistych widoków. Pięknie było😆

      Usuń
  3. od razu przypomina mi się Saga o Ludziach Lodu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam lata temu i właśnie od tamtego czasu marzyłam o Norwegii😁

      Usuń
  4. Pięknie, naprawdę pięknie. Czuć potęgę przyrody. Miłego dalszego pobytu:)

    OdpowiedzUsuń