sobota, 22 czerwca 2024

Kjerag,czyli najsłynniejszy kamień w Norwegii

Najsłynniejszym kamieniem w Norwegii jest ten zaklinowany pomiędzy dwoma skalnymi ścianami. Wymarzyłam sobie że i na niego wejdę, ale w tym roku jakoś pogoda nam nie sprzyja.  Przeczytałam, że wejście w obie strony zajmuje około 6 godzin. W zasadzie do pokonania są tylko trzy podejścia, z czego pierwsze najtrudniejsze, bo szlak stromo wspina się po jednolitej skale,ale są łańcuchy .

Szukając wiadomości w Internecie natknęłam się na takie zdanie- "uwaga niebezpieczeństwo! każdy indywidualnie musi podjąć decyzję o tym, czy chce spróbować wejść na kjeagbolten czy jednak nie jest to zdecydowanie poza jego strefą komfortu, bo oczywiście istnieje realne ryzyko upadku w 1000 metrową przepaść Pamiętajcie, że dla super zdjęcia nie warto zbytnio ryzykować i tylko wy sami odpowiadacie za swoje czyny."No jie zabrzmiało zachęcająco.

Wiem, jakie mam ograniczenia, pamiętam, ile mam lat, więc ciągle biłam się z myślami

 Tomek nawet wykupił nocleg żebyśmy mieli bliżej, ale miało cały dzień padać, więc ustaliliśmy, że porządnie się wyśpimy i zdecydujemy rano.

A od rana niespodzianka, wprawdzie niebo pełne chmur, ale nie padało. Krótka narada i ruszamy zobaczyć tyle, ile się da. Po drodze nie raz prosiłam Tomka, żeby stawał, bo widoki były zachwycające.







Gdy dojechaliśmy do parkingu przy którym zaczyna się szlak zdecydowaliśmy że wejdziemy chociaż kawałek, bo na całość jednak nie ma pogody, nie będziemy ryzykować.

Było przepięknie, zdjecia nie są w stanie oddać tych widoków.

A to słynna norweska kręta droga 27 prawie 180 stopniowych zakrętów prowadząca w dół fiordu Lysefiordu do miasteczka Lysebotyn

Ruszamy w gorę


Były trudne momenty😁

Za nami pierwsze podejście. 
Z bólem serca podjęliśmy decyzję o powrocie.


To nie nasz czas, a jesteśmy odpowiedzialni

Cóż,  weszłam na kamień?Weszłam 🤪
Teraz tylko powrót do restauracji przy parkingu.Kolejny raz cieszę się,  że mam odpowiednie buty.Już widziałam chłopaka,który zchodzł w trampkach😱


To było piękne 🫠








8 komentarzy:

  1. No cudnie- Miśko, jako Miss Kamienia wyglądasz oszałamiająco. Myślę, że ważniejsze od zaliczenia całości jest wspólne drapanie się na górę:) Dla was wspomnienia na całe życie. A widoki prześliczne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A czym się różni kamień od skały?

    No piękna ta wasza wyprawa, zazdroszczę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamien to fragment skały Weszłam nie na ten,który był celem😄😁

      Usuń
  3. Fajnie,ze na wlasnych nogach:))Bo chyba ruch najbardziej cenny na urlopie.Pięknie macie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko wstawanie o 5 niefajne🤣miłego,pozdrawiam

      Usuń