środa, 18 maja 2022

Giardino Botanico di Napoli

 Ogród botaniczny w Neapolu to część uniwersyteckiego wydziału nauk przyrodniczych.Ogród został założony dekretem z 1807 roku podpisanym przez króla Giuseppe Bonaparte brata Napoleona. Obecnie znajduje się tu 25000 próbek roślinności. Ogród aktywnie angażuje się w ochronę zagrożonych gatunków roślin, jest to także sekcja w której badane są rośliny, które są potencjalne użyteczne dla ludzi w medycynie.

Wstęp do ogrodu jest bezpłatny, ale otwarty tylko do 14:00. Dzisiaj było wyjątkowo ciepło 29 stopni w cieniu, więc spacer po zacienionych  alejkach ogrodu był przyjemnością.

Mnie chyba najbardziej zachwyciły kaktusy i palmy😁






































Wypieki miałam,jakbym przebiegła maraton.Uznaliśmy, że popołudnie spędzimy odpoczywając.

Miejscowi w ogóle nie zwracają uwagi na światła!I gdy my grzecznie czekaliśmy aż zapali się zielone inni przechodzili i nikt ich nie otrąbił.Czy muszę dodawać,że i my zaczęliśmy mieć światła w nosie?


Brak miejsca do suszenia? Żaden problem🙃
Parkowanie na pasach?można? można!
Dziś na obiad makaron z wołowiną w białym winie(ja) i w czerwonym(Tomek)
Dobrze,że sprawdziłam rachunek -4 euro napiwku już sobie doliczyli


Wracając zapytaliśmy w informacji turystycznej, gdzie są katakumby. Okazało się,że 5 min od naszego hotelu😁😁😁

Jeśli mój mąż jest taki dobry w planowaniu,to po co to zmieniać?😀😂😁🙃-coś tam wspomniał,że mam ułożyć jakiś plan.Cóż, wypiłam trochę (pomaga spać mimo hałasu) i nie mam do tego głowy🤔😉

8 komentarzy:

  1. Obligatoryjne napiwki we Wloszech to w sumie norma- nie ma ze boli :) ale to pisze juz przy wejsciu, badz w karcie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 😱😱😱właśnie zauważyłam,że poprzednio daliśmy podwójnie!nie sprawdziliśmy,że już doliczyli 6 euro.🤔

      Usuń
    2. Anonimowy19/5/22 12:38

      Ooo to sowicie!

      Usuń
    3. Chyba tak nie jest. Coperto to obowiązkowa opłata za zajęcie stolika. To nie jest napiwek.

      Usuń
    4. Bogusia też tak kojarzę . Np kawa tzw on baro była za grosze, przy stoliku dużo droższa.

      Usuń
    5. Racja! Doczytałam 😁 podróże kształcą!

      Usuń
  2. Podziwiam kondycję! Przyjemności!

    OdpowiedzUsuń